מרץ 14, 2018

מגדילי ומקטיני חשיפה באלגוריתם של פייסבוק

 

בעלי עסקים קטנים, אשר נאלצים לנהל את עמוד הפייסבוק שלהם בעצמם, מוצאים את עצמם לא מעט, ניצבים מול נתוני חשיפה מאכזבים בפייסבוק, ולא תמיד מבינים מה הם לא עשו נכון.

הפוסט הבא מרכז באופן ממוקד את האלמנטים הטכניים, התורמים להגדלת והפחתת החשיפה בפייסבוק, למען אלה שלא עוקבים כל הזמן אחרי השינויים, או מודעים לדרישות המקצועיות בפלטפורמה.


מגבירי חשיפה בפייסבוק:


וידאו

- משפיע בעיקר על חשיפה אורגנית
פייסבוק" אוהב וידאו". הוא נותן לו עדיפות בחשיפה בניוז-פיד.
סרטונים לא חייבים רק להיות תוכן מצולם בוידאו, אלא גם מצגות מנופשות.
חשוב: אורך הסרטונים הנצפים ביותר הוא "פחות מדקה".
כמובן, הסרטון צריך גם להיות מעניין ולהצדיק את שימוש בפורמט וידאו.

שימו לב: האיפיון של פייסבוק להצגת סרטונים, מחבל כרגע בסיכוי של סרטונים
לקבל תגובות, שכן פייסבוק מתחיל לנגן אוטומטית את הסרטון הבא,
ברגע שנגמר הסרטון הנוכחי, וכן, בגרסתו לדפדפן מחשב, הוא מציג
במקום את התגובות לסרטון, את גלריית הסרטונים הבאים.

הפתרון: (חלקי) להתייחס ישירות בגוף הסרטון עצמו ובטקסט שמגיש אותו בפייסבוק
לנושא התגובות. (להניע לקריאה שלהן ולהשתתפות פעילה)

תמונות

פוסטים עם תמונה, בולטים יותר בניוז-פיד.
תמונה המכילה מסר כתוב, עובדת אפילו טוב יותר.
תמונות מקלות את השיתוף על הגולשים.

שימו לב: הפרופורציות האידאליות להצגת תמונה בפייסבוק, הן 1:1,

כלומר, תמונות ריבועיות. (מתאים מבחינת פרופורציות החיתוך גם למחשב וגם לנייד)
הבחינו בין שימוש בתמונות בפוסט רגיל, ("פוסט תוכן")
ושימוש בהם בכלים פרסומיים המכתיבים פרופורציות אחרות, (כמו למשל "פוסט לינק").

תגובות

מקדם החשיפה האורגנית הגדול ביותר.
ככל שיש יותר תגובות של יותר אינדיבידואלים בדיון,
וככל שיש יותר שיח בין המגיבים עצמם
פייסבוק מעשיר את החשיפה (לחברים שלהם)
תגובות הנן מקדם חשיפה גדול בהרבה הן משיתופים וכמובן, מלייקים.

מפחיתי חשיפה אורגנית וקידומית בפייסבוק:

 

קישור לאתר חיצוני (במיוחד ליוטיוב ורשת התוכן של גוגל).

– משפיע בעיקר על הקידום האורגני.

שימו לב: כאשר מעלים כפוסט קישור עם טקסט שמגיש אותו,
הטקסט הזה לא מופיע בשיתופים של הפוסט. מופיע רק הקישור.
התוצאה הזאת אינה כוללת פוסטים של קישור,
המכילים גם תמונה שהועלתה בנוסף.

הפתרון: הפניה לקישור בתגובה הראשונה לפוסט.

שימוש במושגים טקסטואליים מעודדי חשיפה אגרסיבית

האלגוריתם של פייסבוק התעדכן ומפחית חשיפה לפוסטים
אשר משתמשים בטקסטים מעודדי שיתוף אגרסיבי, כגון "שתפו בכל הכוח".
ההצדקה של פייסבוק לכך היא שזה שימוש בטרמינולוגיה מועדדת "ספאם".

הפתרון: ניסוח הנעה לשיתוף מתוך תועלת למשתפים עצמם, להיות פחות אגרסיביים.

 

הנעה לתיוג חברים בתגובות

כמו בסעיף הקודם, גם כאן, פייסבוק מצדיקה את הפעולה כמעודדת "ספאם".

הפתרון: לסמוך על הגולשים שיתייגו חברים בעצמם, אם ימצאו לנכון.
לרמוז להם לכך, אך לא להגיד במפורש.

עומס טקסטואלי על תמונת הפוסט

- משפיע בעיקר על קידום ממומן.
פייסבוק מגביל את כמות הטקסט שאפשר להוסיף על תמונות בפוסטים,
לעד 20% מגודל התמונה.
בשל המגבלה הזאת, מומלץ להצמד למשפט קצר בן עד 6 מילים, בפונט קריא וברור.
כדאי לדעת שפייסבוק מזהה טקסטים באופן אוטומטי בתמונות,
ומכיר ומחשב לאחוז הטקסט המורשה, גם לוגואים טקסטואליים
וטקסטים המופיעים ברקע התמונה המצולמת. 

איסורים ויזואליים בתמונות – מטעם פייסבוק:

- משפיע בעיקר על קידום ממומן.
אסור להשתמש בפורמט ויזואלי של "לפני ואחרי" (תמונות המחשה).
אסור להראות חלקי גוף נפרדים מהגוף. (כלומר – רק יד, או רק רגליים)
איסור שימוש בתמונות חושפניות או סוגסטיות באופן מפורש.
איסור על שימוש בתמונות המכילות אלימות.
איסור שימוש בכפתור ה"לייק" של פייסבוק, או ב"ריאקשנס" האחרים.
איסור פניה בגוף ראשון לצרכן/ית. (טקסטואלית)

יש לכם מידע עדכני להוסיף? אשמח אם תוסיפו בתגובות. אפשר גם בפייסבוק.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חיפוש בבלוג זה

הצטרפו לדיון כאן, עם הפרופיל שלכם מהרשת החברתית